הדפס עמוד זה

פעם השנייה השבוע- טרור חקלאי בכוורות, רגע לפני ראש השנה! נשרפו כליל עשרות כוורות של מכוורת "גליל" קיבוץ דן

26 ספט 2019 המחברת/ת:
עשרות כוורות של מכוור ת גליל - קיבוץ דן  נשרפו כליל עשרות כוורות של מכוור ת גליל - קיבוץ דן נשרפו כליל צילום מכוורת גליל קיבוץ דן

מועצת הדבש וארגון מגדלי דבורים בישראל:

הנזק מוערך בעשרות אלפי שקלים יש להוסיף תקציבי ממשלה למשטרה הירוקה והפיצ"וח לטובת מיגור תופעת הטרור החקלאי

 

הדבוראי זוהר רודולף, מנהל מכוורת "גליל"- קיבוץ דן, גילה אמש כי, הוצתו עשרות כוורות גדושות דבש, אשר היה אמור לרדות אותן לקראת החג הנמצא בפתח, היום כאשר הגיע לבדוק את מצב שאר הכוורות שלא נשרפו, גילה כי, גם הן נשרפו כליל, "אנו נמצאים בעונת רדיית הדבש, בה, לאחר חודשי עמל רבים, היינו אמורים לרדות את הדבש מהכוורות. הגעתי לנקודה בה הצבנו את הכוורות, בסמוך למשוב מרגליות וחשכו עייני, עשרות כוורות מלאות דבש, רגע לפני רדייתן, נשרפו כליל, מדובר בהפסד של עשרות אלפי שקלים, רגע לפני ראש השנה, החג שלנו הדבוראים. כל השנה אנו עובדים קשה וברגע אחד נהרס עמלנו, מדובר באובדן הכנסה שלא נוכל להשיבו" מתאר רודולף בכאב.

 רק לפני מספר ימים הושחתו עשרות כוורות של מכוורת "אופיר" באלון הגליל, של הדבוראי צביקה אופיר.

ממועצת הדבש וארגון מגדלי דבורים בישראל נמסר כי, המקרה דווח למשטרה ישראל והפיצו"ח, וכי ההערכה ראשונית לנזק הכלכלי עומד על עשרות אלפי שקלים.

זאב מידן מנכ"ל מועצת הדבש אומר"לצערנו אנו נתקלים בטרור חקלאי בפעם השנייה, כאשר ראש השנה נמצא ממש בפתח. הדבוראים משקיעים את כל מרצם בעבודה קשה, בהשקעה רבה של זמן וכסף, ובלילה אחד הורסים את מפעל חייהם ופרנסת משפחותיהם. טרור החקלאי מתבצע לאורך כל השנה ומתגבר בעיקר בעונות פריחה בהן הכוורת נחשבת כלכלית ביותר, וכעת ממש רגע לפני חג ראש השנה, החג של דבוראי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל להוסיף תקציבים למשטרה הירוקה והפיצו"ח ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות, בכדי לרשת ביתר יעילות כוחות בשטחים הנרחבים, ולבתי המשפט להחמיר בעונשם של מבצעי הטרור החקלאי".

מידן מוסיף וקורא לציבור, לעודד ולתמוך בתוצרת חקלאית ישראלית, לרכוש את הדבש לחג הקרב ובא, מהדבוראים במכוורותיהם ברחבי הארץ, ולבקר ב'פסטיבל הדבש' המתקיים במכוורות התיירותיות.

מנתוני מועצת הדבש לראש השנה 2019- ייצור הדבש יעמוד השנה על כ-4,000 טון דבש, מדובר בשיא בתפוקת הדבש השנתית, הודות לכמות גשמי החורף. בחגי תשרי ישווקו בישראל כ-2,000 טון דבש שהם כ-40% מהביקוש השנתי בארץ. כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים ב- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות משמשות להאבקה.

לפרטים אתר מועצת הדבש- www.honey.org.il ובפייסבוק- פסטיבל הדבש.

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים שנה טובה ומתוקה!