להערות ציבור: נוהל עיבוד קרקע של אגודות חקלאיות שיתופיות על ידי אגודה חקלאית שיתופית בה הן חברות

15 מאי 2024
משרד החקלאות משרד החקלאות

רקע לנוהל ומטרתו

  1. ביום 13.7.2016 מינו שרי החקלאות והאוצר צוות בין-משרדי לבחינת ייעול השימוש בקרקע חקלאית ב"מקרקעי ישראל", וזאת לצורך הגדלת הפריון במגזר החקלאי, ניצול יתרונות לגודל בחקלאות ושימוש מיטבי של מקרקעי ישראל המיועדים לשימושים חקלאיים.
  2. הדוח המסכם של הצוות הבין-משרדי ממאי 2018 המליץ על עידוד הקמת  אגודות מרכזיות מרחביות. לפי המלצות הצוות, אגודה של אגודות (אגודה רשומה המאגדת תחתיה מספר של אגודות חקלאיות המיועדת לשרת מטרות חקלאיות משותפות ואשר נוסדה כדי לשרת את האינטרס המשותף של האגודות המאוגדות בה).
  3. אגודה של אגודות תוכל לנהל את עיבוד הקרקע החקלאית עבור האגודות השיתופיות אותן היא מאגדת וכן להתקשר עם חבר באחת מאותן אגודות או תאגיד בשליטה מלאה (100% בעלות במניות) של האגודה,  בהיקף ובפרק זמן שיוגדרו על ידי רשות מקרקעי ישראל ומשרד החקלאות ובלבד שסה"כ היקף הקרקע החקלאית לא יעלה על 100,000 דונם. תקופת ההיתר תהיה בהתאם לפעילות החקלאית על פי מדיניות המשרד. התקשרויות בין חברים תותרנה רק במסגרת האגודה בה הם חברים. 

בהתאם לכך מפורסם באתר המשרד טיוטת נוהל אגודה של אגודות (מעודכנת ליום 07.05.2024) שמטרתה: להגדיר  את הקריטריונים, הזכאות, התנאים, והפרוצדורה הנדרשים  להתקשרויות בין אגודות לצורך קבלת היתר חוק ההתיישבות לגוף כהגדרתו באגודה של אגודות בגין הפעילות החקלאית המופעלת. 

לאור האמור לעיל, מעוניין המשרד לקבל את הערות הציבור באשר לטיוטת נוהל זה בטרם פרסומו. 

טיוטת הנוהל ניתן לעיון והורדה באתר האינטרנט של המשרד בכתובת: www.moag.gov.il

כל המעוניין להעיר הערות, מוזמן לעשות זאת בפניה לדואר אלקטרוני הבאה:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
פרטים נוספים בטל: 03-9485572.

את הפניות יש להעביר עד ליום חמישי, כ"ב אייר תשפ"ד,  ה- 30.05.2024.

למען הסר ספק, מובהר בזאת כי אין באמור לעיל משום התחייבות לאמץ תוכן הפניות או חלקן, או כל התחייבות לתמיכה במאן דהו. 

לעיון בנוהל

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.